Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular: Uçak Bileti alırken nelere dikkat edilmeli. Kaç kilo bagaj hakkım olacak. Biletimi nasıl iade edebilir ya da değiştirebilirim gibi bir çok sorunun cevabını bu sayfamızda bulacaksınız.

Sayfayı Kaydır
Sıkça Sorulan Sorular
--TRAVELAND TURIZM--
0850 304 03 58
çağrı merkezimiz ile iletişime geçmek için numaraya tıklayın

Güvenlik / 3D Secure Nedir ?
3D Secure, internette alış veriş prosedürlerinin güvenilir bir şekilde uygulanabilmesi amacıyla kredi kartı kuruluşları doğrulusunda tasarlanmış olan bir kimlik doğruluğunu sağlama sistemidir. Sistemin MasterCard Kredi Kartı tüketimi amacıyla hazırlanan uygulamasına “SecureCode”, Visa Kredi Kartı tüketimi amacıyla hazırlanan uygulamasına ise “Verified by Visa” isimleri verilmektedir. Bankanız 3D Secure uygulamasını destek veriyor ise, ilk ödeme prosedürünüzde ekrana istikbal sayfa vasıtasıyla sisteme basitçe kayıt olabilirsiniz. traveland.com.tr internet sitemiz 3D güvenilir alış veriş teknolojik altyapısına sahiptir.

3D Secure Nasıl Çalışıyor ?
İnternet sitemizden gerçekleştireceğiniz prosedürlerde, uçuş kayıt verileri girildikten sonra, ekrana gelen 3D Secure sayfasında lüzumlu emniyet verileri doldurulur, sonrasında sistemde kayıtlı cep telefonunuza bankanız doğrulusunda bir emniyet parolası gönderilir. Bu şifrenin ekrana girilmesi ile güvenilir alış veriş sonuçlanmış olur.

BİLET İŞLEMLERİ ve GENEL SATIŞ KURALLARI:

Ön Rezervasyon Nedir?
Seçtiğiniz uçuşu ön rezervasyon olarak tanımladığınızda, ekrana çıkan opsiyon tarihine kadar ön rezervasyonda durması ve opsiyon vakitınin aşıldığı hallerde otomatik olarak iptalinin gerçekleşmesi sağlanır. Opsiyon vakitıne kadar lüzum internet sitemizden lüzumse (0850) 304 03 58 no’lu davetiye merkezimizden PNR No ya da Ad-Soyad bulgularınız ile rezervasyon bulgularınıze ulaşabilir ve biletinizi derhal satın alabilirsiniz.

Nasıl Bilet Satın Alabilirim?
İnternet sitemizden Seyahat edeceğiniz yöne ait kent verilerini girip, (ilk 3 harf’ten sonra kent adları otomatik olarak gelir) tercih ettiğiniz uçuş tarihlerini tıklayıp, seyahat edecek yolcu adetlerini (erişkin, çocuk vs) belirttikten sonra, ekrana istikbal tablo’dan tercihinizi yapmanızın akabinde “Satış" seksiyonuna gelmiş olacaksınız. Buradan kredi kartı ile ödeme sekmesini seçip, güvenilir bir şekilde biletinizi satın alabilirsiniz.

Dilerseniz bütün şunlar ile uğraşmak yerine (0850) 304 03 58 no’lu davetiye merkezimizi arayarak profesyonel satış danışmanlarımız vasıtasıyla da biletinizi 7/24 kestirebilirsiniz.

İç Hatlarda 1,5 saat, Dış Hatlarda 2 saat evvelcesinden havalimderhal olmanız ve Dış hatlarda Pasaport, iç hatlarda ise; T.C. Kimlik kartınızı ya da ehliyetinizi yada evlilik cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız lüzum etmektedir.

Bilet Sınıfları (Promosyon – Ekonomi – Business) Nedir?
Promosyon Bilet : İptal, iade ve değişiklik yapılmayan iadesiz bilet sınıfıdır.
Ekonomik Bilet: Esnek sınıf olup, seçmiş bulunduğunuz hava yolunun kuralına göre değişiklik gösterebilir. Daha ayrıntılı bilgi amacıyla seçmiş bulunduğunuz havayolunun uçuş kurallarını okuyunuz.
Business Bilet : Üst sınıf olup, seçmiş bulunduğunuz hava yolunun kuralına göre değişiklik gösterebilir. Daha ayrıntılı bilgi amacıyla seçmiş bulunduğunuz havayolunun uçuş kurallarını okuyunuz.

Değişiklik ve İptal/İade Kuralları Nedir ?
Bilet üstünde Hava yollarının kuralları dahilinde, mana değişmediği takdirde harf düzeltilmesi yapılabilir. Fakat hiçbir şekilde diğer bir isim yazılamaz, kesilen bilet diğer birine devir edilemez.
Uçuş günü kaçırılmışsa, biletin iadesi yapılmaz. Promosyon biletlerin iptal ve iadeleri yoktur.

Diğer sınıf biletlerin iadeleri uçuştan bir gün eskiden haber verilmek kaydı ile havayollarının tespit ettiği oranda kesinti yapılarak satış sırasında sarfedilen kredi kartına geri iade yapılır.

İndirimli Biletler (Öğrenci, Çocuk, Bebek, Yaşlı, Asker, Engelli) Nedir ?
13 yaş ve üstünün erişkin kabul edildiği uçuşlarda alttaki indirimler mevcuttur.

Öğrenci : 13-24 yaş arasıdır. (Havalimderhal kimlik ibrazı lüzummektedir)
Çocuk : 03-12 yaş arasıdır. (Havalimderhal kimlik ibrazı lüzummektedir)
Bebek : 0-2 yaş arasıdır. (Havalimderhal kimlik ibrazı lüzummektedir.)
Yaşlı : 65 yaş üzeridir. (Havalimderhal kimlik ibrazı lüzummektedir.
Asker : Havalimderhal Asker kimliği ibrazı lüzummektedir.
Engelli : Havalimderhal %40 ve üzeri engelli bulunduğunu bildiren kimlik yada belge ibrazı lüzummektedir.

Not: Bir yolcuya en çok 1 indirim hakkı verilmiştir. Mesela aynı anda hem ihtiyar hem de engelli indiriminden birlikte yararlanılamaz.

Online Check-in Nedir ?
Uçak biletini satın almış olan yolcuların havaalanına gelmeden internet üstünden kontuk seçmelerine imkân gerçekleştiren bir hizmettir. Bu hizmetin çevrimiçi prosedüre açılma süreleri hava yoluna göre değişiklik gösterebilir. Pek çok hava yolu çevrimiçi check in prosedürünü uçuşlarının 24 saat evvelcesinden başlayarak, 90 dakika kalıncaya kadar internet üstünden yapma imkânı vermektedir. Check-in prosedürünüzin uçuşa 24 saat evvelce açılmasının nedeni son ana kadar uçak tipinin değişme olsılığı bulunduğundan dolayıdır.

Check-in prosedürlerinizi sitemizden güvenle yapılabilirsiniz.
Check-in yaptıktan sonra, biniş kartınızı yazıcınızdan çıkararak birlikteinizde kontuarlarda sıraya girmeden direkt emniyet bölümünden bekleme salonuna geçebilirsiniz.
Bagajınız varsa, alakalı havayolunun çevrimiçi check-in kontuarlarında süratli prosedür yaparak bagajınızı teslim edebilirsiniz.

Not: İç Hatlarda 1,5 saat, Dış Hatlarda 2 saat evvelcesinden havalimderhal olmanız ve Dış hatlarda Pasaport, iç hatlarda ise; T.C. Kimlik kartınızı ya da ehliyetinizi yada evlilik cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız lüzummektedir.

Vize/Pasaport Kontrolü Nedir ?
Seyahat edeceğiniz ülke amacıyla geçerli vizenizin olup olmadığı ve vizeniz olsa bile pasaportunuzun en az 6 ay geçerli olması lüzumluliğini hatırlatmak isteriz. Vizesiz yolcu kabul etmeyen ülkeler sizi geri gönderecektir. Vize ile alakalı verileri alttaki linkten takip edebilir, yardım talebinden bulunabilir, profesyonel hizmet alabilirsiniz. https://flights.traveland.com.tr

Traveland.com.tr sitesinden 1 defa’da en çok kaç bilet kesebilirim?
Rezervasyon kuralları gereği,Web sitemizden uçuşlar amacıyla bir defada en çok 4 yolcu (çocuk + erişkin dahil) amacıyla bilet kesebilirsiniz. Diğer yolcular amacıyla, 2. kez satış prosedürünü tekrar etmeniz lüzummektedir.

Çocuk biletleri ile alakalı kural nasıldır?
Tek başına çocuk (3-12) rezervasyonu ve satışı yapılamamaktadır. Mutlaka 1 erişkin ile birlikte rezervasyon yapılabilir.

Bebek yolcular (0-2 yaş) ebeveynlerin kucağında seyahat ederler, ayrı bir koltuk verilmez.
18 yaşından ufak yolcuların, yalnız uçabileceğine dair ailelerinin iznini bildiren muvafakatname belgesini yanlarında getirmeleri zorunludur.

Bilet ödemelerini nasıl yapılabilirim?
Biletlerinizi kredi kartınızı, bankamatik kartınızı kullanarak ya da sitemizdeki banka hesap numaralarına havale/eft yaparak ta satın alabilirsiniz. Bu gibi hallerde vakit kaybetmeden lütfen (0850) 304 03 58 numaralı davetiye merkezimizi arayarak bizleri bilgilendiriniz.

Satın almış bulunduğum bilette isim farklılığı yapılabilir miyim?
Kural gereği, satın alınmış bir biletin bir diğer isme devir edilmesi olası değildir.

İptallerde hizmet bedeli iade ediliyor mu?
Kural gereği “Hizmet Bedeli" ve varsa “Havayolu kesintileri” iade edilmeyecek olup, kalan kısım prosedür yaptığınız kredi kartınıza banka yolu ile iade edilecektir.
Web sitemiz, müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı kurum durumundadır. Sitemiz üstünden satın alacağınız her türlü bilet amacıyla alakalı havayolları kurallarına yönlendirme yapılmaktadır. Uçuş verileri bölümünde, satın alabilmek dilediğiniz rezervasyonun iptal bilgisi, iade yapılıp yapılamayacağı, bilet geçerliliğinin uzatılması, rezervasyon değişiklik verileri, v.s. mevcuttur. Bu bulgular acentemizin uygulamış bulunduğu kısıtlamalar değil, havayollarının uygulamış bulunduğu kurallardır.

Uçuşlardaki yükümlülüğünüz nedir?
Havayolu firmalarının planladığı biçimi ile, uçuşlarına vaktinde başlayamaması ve/ya da uçak gecikmeleri, arızalanmaları, hava muhalefeti, grev ve halk hareketleri, doluluk, gecikme yer durumunun uygun olmaması ile mücbir sebep, fevkalade haller, kaza ve aynısı olaylardan dolayı traveland.com.tr’a parasal ve manevi mesuliyet yüklenemez. Uygulanan bu kuralların traveland.com.tr doğrulusunda değiştirilmesi olası değildir.

Opsiyon vakitı değişir mir?
Havayolları düzenin vermiş bulunduğu opsiyonu öne çekme hakkına sahiptir. Son dakikaya kadar beklemeden biletinizi kesmenizi öneririz.

Rezervasyon yaptığım biletin fiyatı değişir mi?
Maalesef havayolları uygulamakta oldukları ücretleri, kimseye haber vermeden değiştirme hakkına sahiptir. Rezervasyonunuzu yaptırmış olmanıza rağmen, biletinizin satın alma sürecinden evvelce meydana gelebilecek fiyat artışları ve devletçe vergi oranlarında yapılacak yeni uygulamalar, zamlar ya da yeni kararlardan etkilenebilirsiniz. Bu gibi hallerde acentamızın rastgele bir yükümlülüğü bulunmamaktadır.

Gidiş-Dönüş olarak satın almış bulunduğum biletin, yalnızca dönüşünü kullanabilir miyim?
Hava Yolu Kuralları gereği, satın almış bulunduğunuz bilette gidiş uçuşunuzu rastgele bir amaçla gerçekleştirememiş iseniz, biletiniz sistemde no show olacak görülecek ve hava yolu sistemi doğrulusunda dönüş biletiniz iptal edilecektir.

Uluslar arası Hava Taşıma Kuralları Nedir ?
Uluslararası Hava Taşımasına dair Varşova Konvansiyonu, 12 Ekim 1929 tarihinde birtakım kuralların birleştirilmesi ile alakalı konvansiyon ile bu konvansiyonu değiştiren 28 Eylül 1955 tarihli Lahey Protokolü manasına gelir.

Aynı uçuş tarihine aniden çok rezervasyon yapılabilir miyim?
Bunu muhakkak tavsiye etmiyoruz. Zira genel havayolu kuralı gereği, tek bir şahıs amacıyla aynı tarih aralığında aynı havayolu amacıyla aniden çok rezervasyon yapılmasına prosedür derhal izin verilebilecek olup, daha sonra havayolları doğrulusunda ikaz yapılmaksızın iptal edilecektir. Bu sebeple, aynı şahıs adına rezervasyonu birkaç kere yaptığınız takdirde, bütün rezervasyonlarınızın iptalinden acentemiz mesul olmayacaktır.

Satın almış bulunduğum biletin iptalini nasıl yapılabilirim?
(0850) 304 03 58 no’lu davetiye merkezimizi arayarak iptal talebinde bulunabilirsiniz. Satın alınan biletlerdeki iade, iptal ve ceza bedeli, havayolu iptal kuralları kapsamında uygulanacak olup, prosedür yaptığınız kredi kartına iadesi gerçekleştirilecektir.

Satın almış bulunduğum bilet üzenden Tarih ve Saat farklılığıni nasıl yapılabilirim?
Satın almış bulunduğunuz biletinizin Tarih ve Saat farklılığı amacıyla (0850) 304 03 58 numaralı telefondan davetiye merkezimizi arayarak yaptırabilirsiniz...