Online check-in, yolcuların İnternet üzerinden bir uçuşta varlığını
onaylama ve tipik olarak kendi biniş kartlarını bastırma işlemidir. Taşıyıcı
havayoluna ve belirli uçuşa bağlı olarak, yolcular yemek seçenekleri ve bagaj
miktarları gibi ayrıntıları girebilir ve tercih ettikleri koltukları
seçebilirler.
Bu hizmet genellikle havayolları tarafından yolculara daha kolay ve daha hızlı
olarak tanıtılır çünkü bir yolcunun normalde havaalanı check-in kontuarında
harcayacağı zamanı azaltır. Bununla birlikte, bazı havayolları, yolcuların
tercih edilen check-in yöntemine bakılmaksızın, belge doğrulaması için (örn.
Vizenin gerekli olduğu ülkelere seyahat etmeleri veya krediyi temin etmeleri
için) havaalanında bir check-in kontuarına devam etmelerini zorunlu
kılacaktır.
Satın almak için kullanılan kart orijinaldir ve / veya satın alma işlemini yapan
kişinin kimliğiyle eşleşir). Yolcuların çevrimiçi check-in yaptıktan sonra
havaalanında check-in işlemine devam etmeleri gerekiyorsa, tüm masalar bagaj
bırakma noktaları olarak belirlenmedikçe bekleme sürelerini azaltmak için tipik
olarak onlara özel bir şerit sunulur. Ayrıca, Daha sonra süreç, check-in
sırasında yolcuların kontrolüne geçer.
Havayolu, sistemi kullanabilir, çünkü self servisin işletilmesi genellikle daha
verimlidir ve yolcu sayısındaki artışlarla başa çıkma kabiliyeti daha yüksektir.
Ayrıca havalimanındaki faaliyetleri azaltarak havayollarından tasarruf sağlar ve
yolcu bekleme sürelerini azaltır.
